30+ jaar ervaring
30+ jaar ervaring
30+ jaar ervaring
5000+ tevreden cursisten
De cursus Praktijkvaardigheden op kantoor is bedoeld voor jou als je een baan hebt of zoekt als Telefoniste/Receptioniste, Administratief Medewerker, Office Assistant of Secretaresse.
In de cursus komen veel zaken aan bod waar je als kantoormedewerker in de praktijk mee te maken krijgt. Het is een heel brede cursus.
Je leert o.a. hoe je bezoekers ontvangt, hoe je duidelijke telefoonnotities maakt, je leert over het verwerken van de post/emails en je leert archiveren. Ook leer je hoe je online een agenda beheert, afspraken inplant en gasten uitnodigt, hoe je een goede sollicitatiebrief schrijft, een cv opstelt, een netwerk opbouwt via LinkedIn, enz.
Zie hier de volledige inhoud van de cursus Praktijkvaardigheden op kantoor.
"Fijne docente. Legde alles heel goed uit. Overzichtelijk lesmateriaal."
Startdatum/locatie
Start:
maandagavond 18 november 2024
van 20.30 - 22.00 uur
Duur:
2,5 maand (9 lesavonden, 1 avond/week)
Niveau
Vergelijkbaar met MBO-2
Locatie:
Maurick College, Vught
Prijs:
€ 350,- lesgeld
€ 40,- lesmateriaal
€ 390,- totaal
€ 65,- examen LSSO (niet verplicht)
Start:
Starten kan elke dag, op elke tijd
(reken op max. 1 week na inschrijving)
Duur:
2,5 maand (9 lesavonden, 1 avond/week)
Niveau
Vergelijkbaar met MBO-2
Locatie:
Klassikaal online (vanuit je eigen huis)
Prijs:
€ 350,- lesgeld
€ 40,- lesmateriaal
€ 390,- totaal
€ 65,- examen LSSO (niet verplicht)
Klassikale lessen
€ 350,- lesgeld + € 40,- lesmateriaal
totaal € 390,-
examengeld € 65,-
Cursus Praktijkvaardigheden op kantoor
Klassikale lessen
€ 350,- lesgeld + € 40,- lesmateriaal
totaal € 390,-
examengeld € 65,-
De cursus Praktijkvaardigheden op kantoor is is iets voor jou als je op kantoor werkt of wilt gaan werken en wilt leren hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Wat wordt er van je verwacht? Welke taken horen (mogelijk) tot jouw functie? En hoe kun je die taken het beste uitvoeren?
Heb jij vroeger op kantoor gewerkt maar wil je je kennis/vaardigheden weer even opfrissen? Of wil jij in deze richting gaan werken, en wil je je daar goed op voorbereiden? Of werk jij op kantoor maar voel je je toch nog wat onzeker bij bepaalde taken?
Dan is deze cursus precies wat je zoekt!
In deze cursus bereiden we je goed voor op de dagelijkse praktijk op kantoor.
Volg je de opleiding Telefoniste/Receptioniste, Administratief Medewerker of Office Assistant/Secretaresse? Dan is deze cursus een verplicht vak voor jou.
Zolang je de startdatum op de website ziet staan zonder dat er bij staat dat deze vol is, kun je nog inschrijven.
Als er geen plek meer is dan vermelden wij dit direct op deze website. Je kunt dan niet meer inschrijven voor die startdatum.
Wacht daarom niet te lang met inschrijven. Want vol = vol.
De meeste cursussen verzorgen we op onze locaties in Vught en Den Bosch.
Enkele cursussen, zoals de cursus Praktijkvaardigheden op kantoor, bieden we ook aan via "Klassikaal online". Dit betekent dat je deze cursus thuis aan je computer kunt volgen. Je klikt elke week op de link die je van ons ontvangt, en ziet dan de docent en de andere cursisten live op je computerscherm.
Net als in een echte klas verzorgt de docent de les. Het voordeel is dat je lekker thuis kunt blijven en niet hoeft te reizen. En dat je toch elke week les krijgt van een echte docent.
Je hebt geen speciale vooropleiding nodig.
De cursus zelf is vergelijkbaar met MBO-2 niveau.
Je dient rekening te houden met ongeveer 2 tot 4 uur studeren/huiswerk maken per week.
Onderstaand zie je welke onderdelen in de cursus Praktijkvaardigheden op kantoor aan bod komen.
Baliewerkzaamheden
De taak van de kantoormedewerker
- ontvangst van bezoekers
- omgaan met agressief gedrag
Nederlandse taal
- werkwoorden
- de vervoeging van werkwoorden
Telefoneren
- communicatie-infrastructuur
- organisatie van het telefoonverkeer
- professioneel telefoongedrag
- het inkomende telefoongesprek
- het uitgaande telefoongesprek
- het telefoonalfabet
Notities en memo’s
- soorten notities en memo’s
- een memo schrijven
Post/e-mailverwerking
- soorten post
- inkomende post/e-mails
- interne post: inzameling en verspreiding, de postmap
- uitgaande post/e-mails
- omgaan met verantwoordelijkheid en vertrouwelijkheid
Archiveren
- dynamisch en (semi-)statisch archief
- opbergsystemen
- indeling archief
- het opbergen van stukken in het archief
- een archief beheren en opschonen
- digitaal archiveren
Persoonlijke presentatie
- bedrijfsetiquette
- omgang met collega’s
- persoonlijk functioneren
Internet
- internet
- homepage instellen
- zoeken op het internet
- favorieten
Agendabeheer en tijdbeheer
- papieren/digitale agenda
- afspraken maken/verzetten
- agendabewaking
- tijdbeheer
Outlook
- e-mails binnenhalen, beantwoorden en doorsturen
- een bijlage meesturen
- urgentie en lees- of ontvangstbevestiging
- contactpersonen aanmaken
- automatische handtekening
- afspraken vastleggen, zoeken, verplaatsen, verwijderen en printen
- terugkerende afspraken, gebeurtenissen, evenementen, privéafspraken
- vergaderingen regelen
- taken beheren/delegeren
Solliciteren
- een sollicitatie voorbereiden
- sollicitatiebrief, curriculum vitae
- online solliciteren
- sollicitatiegesprek
- waar op te letten na de sollicitatieprocedure
Social media
- Algemeen
- LinkedIn en sollicitatie/carrière, zakelijke netwerken
- do’s en don’ts van LinkedIn
- Facebook/Instagram
- Twitter/X
- social media strategieën
- regels
- reclame
- corporate communication
- imagoschade
Antwoorden op algemene vragen vind je hier: https://www.avondopleidingensko.nl/faq/